"Identiteit is zoveel meer
dan Bijbelverhalen lezen"

‘In de positieve sfeer die op school heerst en in de omgang met elkaar, voel je onze christelijke identiteit. We willen dat kinderen zich veilig en geborgen voelen en dat ze respect hebben voor elkaar. Dat doen we door iedere dag samen de dag te beginnen, waarin er ruimte is voor gesprek en beleving.’

Liefde

‘Alle klassen lezen iedere dag een bijbelverhaal. We gebruiken de methode Kind op Maandag. De bijbelverhalen sluiten aan bij de leeftijd en belevingswereld van de kinderen en kunnen per groep verschillen. We gaan met de kinderen in gesprek. Welke betekenis heeft het verhaal? Vaak gaat het over liefde, respect, waarden en normen.’

Saamhorigheid

‘Ouders kiezen vaak bewust voor onze christelijke identiteit. De christelijke normen en waarden, met respect over elkaar spreken en hoop putten uit het geloof zijn kenmerken. Wij zijn een school waar veiligheid, geborgenheid en saamhorigheid belangrijk zijn en uiteraard zijn ook kinderen die niet christelijke worden opgevoed van harte welkom.’
Image
Image

Houding

‘Onze identiteit staat niet alleen centraal tijdens de dagopening, maar in alles wat we doen. In de gesprekken die we met kinderen hebben en bij onze vieringen, bijvoorbeeld. Samen willen graag een voorbeeld zijn voor de kinderen.’

“We praten over liefde, respect, waarden en normen”

Vieringen

‘We vieren Kerst en Pasen. Om en om vieren we deze christelijke feesten in de kerk en op school. Dat is heel bijzonder. Ouders, opa’s en oma’s zijn daar ook bij aanwezig. De kerk is prachtig versierd, de kaarsjes zijn aan en alle kinderen hebben hun feestkleding aan. Prachtig!’
Image